De eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Schans - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Lisa Schans - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Lisa

15 Januari 2014 | Suriname, Paramaribo

Maandag was het zover. Na maanden van wachten en weken van spanning en zenuwen moest het echt gaan gebeuren, naar Schiphol om te vertrekken. ik vond het heel erg spannend, maar de meeste van jullie weten dat wel. Gelukkig had ik veel lieve mensen mee om me gedag te zeggen en dat vond ik erg fijn. Nadat we onze koffers hadden afgegeven gingen we nog even wat drinken. Daarna moesten we toch echt naar richting de douane en was het moeilijke moment daar om afscheid te nemen van alle lieve mensen die ik de aankomende tijd erg zal gaan missen. Ik weet al dat het niet aan anderen aan te raden is om super verliefd zo lang zonder je schatje te moeten. Ik wist het natuurlijk van te voren maar het was erg moeilijk om afscheid te nemen. Gelukkig heb ik een heel leuk vooruitzicht dat hij over een paar weken bij me is. En ook mijn ouders en broertje komen gezellig en daar kan ik me nu al op verheugen. Ik heb al zoveel dingen gezien die ik ze wil laten zien!!
Toen we afscheid namen kreeg ik ook nog een mooi cadeau in mijn handen geduwd, een heel mooi boek met allemaal mooie, ontroerende en lieve verhalen van iedereen waar ik veel om geef. Eenmaal in het vliegtuig probeerde ik de verhaaltjes te lezen maar het werd een waterballet dus ik heb pas verder gelezen toen ik 's avonds lekker in bed lag.
Voor het eerst in zo'n groot vliegtuig en zo lang vliegen vond ik al spannend, gelukkig viel het erg mee en ook de tijd ging heel snel. Ik heb niet het idee gehad dat het 9 uur vliegen was.

En dan stap je uit het vliegtuig en komt dat warme temperatuurtje erg hard aan. We hadden een leuke rit naar de stad en we konden al de eerste indrukken van het land in ons opnemen.

Bij aankomst bleek dat we een ander huis toegewezen hadden gekregen. Het is nu in plaats van Prinsessestraat 131, Prinsessestraat 163 geworden. Een hele fijne woning met de hele beneden verdieping voor ons drietjes. Dus post is welkom op het nieuwe adres :)

We moesten erg wennen aan de temperatuur. Het is hier vies, benauwd weer. Leonie zei het me al en inderdaad het is echt zweten.
30 graden plus was het vandaag. Met een lekker zonnetje erbij hoor je ons echt niet klagen, maar wel zuchten en steunen... En we moeten echt smeren, smeren, smeren want ik ben al goed verbrand.
Het liefst staan we de hele dag onder de koude douche. Die erg lekker is!

Gelukkig went het hier wel snel in Paramaribo. De boodschappen zijn gedaan. We hebben de belangrijkste spullen in huis zoals kakkerlakken verdelger, water en lekkere handdoeken om te douchen want dat zullen we vaak doen.

De eerste nacht was een beetje wennen. Vooral dankzij onze lieve buur honden niet al te best geslapen. Gelukkig hebben we dat vannacht wel een beetje ingehaald.
We hebben gisteren een rondje door de stad gelopen en even lekker geluncht, we moeten natuurlijk wel een beetje wennen aan het relaxen hier dus namen we het er maar van. Gisteravond hebben we ook voor het eerst echt geproost op ons avontuur.
Ook heb ik gisteravond even lekker kunnen facetimen met Jasper, papa en mama en steeffie en opa en oma. Fijn om jullie allemaal even te spreken en digitaal mijn kamer te laten zien. Ben blij dat ik jullie gewoon dagelijks kan spreken dan maakt dat het gemist een beetje minder.

Ik moet nog wel in het ritme komen gezien het tijdsverschil. Ik ben heel vroeg wakker. Dan is het bijvoorbeeld 6 uur bij ons maar voor mijn gevoel al 10 uur want dat is dan de tijd in Nederland (het is dus 4 uur tijdverschil).

Van de week staan er nog wat belangrijke zaken op het programma zoals:
- visum regelen (doen we vandaag)
- kennismaken met het bestuur van de basisscholen
- kennismaken met de basisscholen zelf
- relaxen (dat is voor mij best een beetje moeilijk nadat ik de laatste maanden zo hard gewerkt heb aan school enzo)
- ontspannen
- zonnen
- zwemmen

Die laatste paar dingetjes moeten we natuurlijk wel gedaan hebben voor we gaan beginnen aan onze stage.

Later zal er weer een bericht volgen over mijn ervaringen en belevenissen :)

Dikke kus uit Paramaribo!

  • 15 Januari 2014 - 14:12

    Naomi Van Der Hoop:

    Veel plezier in su lieve lieve schat maar pas op voor die honden ze zijn niet allemaal even lief als hier xxx naomi

  • 15 Januari 2014 - 14:12

    Naomi Van Der Hoop:

    Veel plezier in su lieve lieve schat maar pas op voor die honden ze zijn niet allemaal even lief als hier xxx naomi

  • 15 Januari 2014 - 14:57

    Anne Jet:

    Wat leuk om je te kunnen volgen! Liefs

  • 15 Januari 2014 - 15:20

    Oma :

    Wat een verslag al lieverd echt fijn ,en wat een leuk huis hebben jullie.
    Ga zo door met je verslag ,wij kijken er naar uit .veel liefs van ons en
    Een hele dikke knuffel xxxxxxxxxx Oma en Opa

  • 15 Januari 2014 - 19:30

    Jose Metzemaekers:

    hey hoi
    Erg leuk om alles te horen , klinkt al erg leuk.
    Ga het allemaal volgen.
    Veel liefs hou jullie haaks


  • 15 Januari 2014 - 20:47

    Pauline:

    Hey Lisa,

    Goed te horen dat je goed bent aangekomen :)
    De temperatuur zal in het begin wel ff wennen zijn maar wacht maar als je over een poos weer terug naar Holland komt... Dan vind je het heeeeeel erg koud waarschijnlijk ;)

    Leuk dat je een weblog bijhoudt, haalt leuke herinneringen op en leuk om zo toch wat mee te kunnen genieten.
    Ben benieuwd naar je verhalen :)

    Heel veel plezier!

    Bigi brasa,

    Pauline

  • 15 Januari 2014 - 22:48

    Leonie:

    Hee lies!

    Wat leuk om je verhaal te lezen en de foto's (op de mail ook) te zien. Blij dat je t boekje leuk vond! :) mooi huis en de grootste kamer speciaal voor als Jasper komt hoor ik ;) we gaan je ook hier volgen, succes bij de ambassade en we facetimen ;)

    Dikke kus xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Stagelopen in Suriname

lesgeven

Recente Reisverslagen:

11 April 2014

Over 32 dagen al richting huis!!!

06 Maart 2014

Bijna op de helft!!!

05 Februari 2014

Week 3

21 Januari 2014

De eerste week is alweer voorbij!!

15 Januari 2014

De eerste dagen
Lisa

Hallo iedereen, Voor mijn eindstage van de pabo ben ik twee dagen geleden (op 13 januari) afgereisd naar Suriname om 4 maanden Surinaamse kindjes les te geven. Je kunt op deze pagina lezen wat ik samen met de andere meiden beleef. Groetjes, Lisa

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 5957

Voorgaande reizen:

13 Januari 2014 - 13 Mei 2014

Stagelopen in Suriname

Landen bezocht: